۵ نکته برای تمیز نگه داشتن ناخن ها

۱۴۰۰/۸/۳۰

تمیزی ناخن ها برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از انتقال میکروب ها از آنها به دهان هنگام غذا خوردن ضروری است و ناخن های تمیز ظاهر زیبایی به انگشتان دست می دهند. به گزارش ایندین اکسپرس ، پنج نکته مهم برای تمیز ، سالم و قوی نگه داشتن ناخن ها در اینجا آمده است:

ناخن های خود را خشک نگه دارید
ناخن های خود را همیشه خشک نگه دارید ، به ویژه ناخن های پا. از آنجایی که پاها بیشتر در معرض آب هستند ؛ بنابراین ، ناخن ها بیشتر مستعد آسیب می شوند. از آنجا که یک محیط مرطوب به تشکیل سلول های مرده پوست و باکتری های عفونی کمک می کند که منجر به ایجاد گرد و خاک می شود ، همچنین سعی کنید تمام روز کفش چرمی بسته نپوشید ، زیرا باعث رشد قارچ ها می شود.

از پودر ضد قارچ استفاده کنید
روزی یکبار پودر ضد قارچ را روی ناخن خود بمالید. در صورت عدم وجود پودر ضد قارچ ، می توانید از پودر تالک معمولی یا اسپری خوشبو کننده نیز برای دور نگه داشتن قارچ استفاده کنید.

کوتاه کردن منظم
ناخن های خود را بسته به میزان رشد آنها به صورت هفتگی یا هر دو هفته کوتاه کنید. ناخن های بلند فضایی امن برای انواع باکتری ها ایجاد می کند. در اثر رطوبت ، ناخن های شما کمی نرم شده و خم شدن یا شکستن آنها آسان می شود. بنابراین مطمئن شوید که آن را کوتاه و با لبه های صاف نگه دارید.

اجتناب از وسایل تیز برای تمیز کردن
بسیار معمول است که خانم ها از وسایل بلند و تیز برای تمیز کردن ظریف زیر ناخن استفاده کنند. این می تواند فاصله ای بین پایه ناخن ایجاد کرده و درهای عفونت را باز کند. روش دیگر ، می توانید از برس ناخن برای مالیدن آرام استفاده کنید.

لاک ناخن
قبل از استفاده از لاک ناخن مراقبت بیشتری کنید ، زیرا یک لایه محافظ به ناخن های شما می افزاید و در حین برداشتن لاک ناخن ، از یک پاک کننده لاک ناخن با کیفیت برای نگهداری آن استفاده کنید.
..